2013. június 29., szombat



Cukkinivel sült csirkecombok nyáriasan,
avagy 
„Nyári Rothasztott Csirke a’la Kata”


A rothasztott csirke elnevezés nem túl szép, viszont nagyon finom az így készült csirke… az eljárás magyar nevét, kedves barátunkkal, Selymivel „találtuk ki”…

Azért ez a jelző, mert a csirke (comb, vagy bármilyen darabolt része) 2 napig áll a fűszeres olajos pácban, mielőtt megsülne finom ropogósra a sütőben.

Az eredeti recept sima zacsival készül és utána tepsiben sül a szárnyas, de mivel én nagyon ritkán követek egy receptet szó szerint, inkább ötletnek használom, egy sokkal gazdaságosabb, egyszerűbb és –szerintem finomabb- változatát készítem, ill. készítettem el ma. 
Persze ez nem volt egészen tudatos, mert ha van elég újburgonyám itthon, akkor eszembe sem jut, hogy tegyek mellé cukkinit. 
Csakhogy, éppen kaptunk két szép példányt ajándékba, és így megmenekültem egy úttól a boltig, ami minimum 6 km...


Kb. ezt a mennyiségű nyersanyagot használtam fel:

4 darab egész, szép nagy csirkecombok: kettévágva;

1 kg apróbb újburgonya: jól átmosva, nem hámozva, a nagyobbak kettévágva;

60-65 dkg cukkini, darabolva: az egész félbevágva hosszában, majd 1,5 ujjnyi szeletekre vágva;

1 egész nagy, (vagy két kicsi) fej fokhagyma megpucolva, szép nagy gerezdek voltak, egészben hagytam őket, csak a tetejüket vágtam le egy picit…

3 közepes fej vöröshagyma, kb. nyári-alma méretűek, negyedelve;

Kb. 1-1,5 dl étolaj;

Fél zacskó, a "liedli"-ben kapható szárnyas fűszerkeverék (valamiért nagyon szeretem az ízét…), de ízlés szerinti is lehet a fűszerezés. Ha van kedvenced, használd azt nyugodtan.

1 csapott evőkanál majoránna;

1 csapott teáskanál őrölt bors;

(ha lehet tengeri só, vagy sima magyar asztali só)

A fentieket ketté kell osztani, fele-fele arányban, mert ez a mennyiség négy személyes, két sütőzacskóban fér el kényelmesen.

Két megoldás lehetséges most:

1.: vagy az egészet összekevered egy nagy tálban és utána osztod el a két zacsiban, vagy

2.: bedobálod fele-fele arányban a sütőzacsikba a hozzávalókat és összerázod-kevered az egészet szépen, óvatosan.

Én a "nagy tálban összekeverem" változatot használtam.

Amikor már a sütőzacskókban vannak a nyersanyagok, lezárod őket és beteszed a hűtőbe két napra érni.
Ezt értem ez alatt a két nap alatt: a szombati menüt csütörtökön állítod össze és érleled a hűtőben.
Elég jól zárnak ezek a zacskók, az illatok nem fognak terjengeni.

Amikor eltelt a két nap, reggel vedd ki a hűtőből a zacskókat, hogy szobahőmérsékletűek legyenek sütésre.
Szépen igazítsd el a köretet alulra és rá a csirkedarabokat, így tedd egy tepsibe őket. (Nyugodtan nyisd ki az igazításhoz a zacsikat, úgy könnyebb egy csipesszel benyúlni és elrendezni a sorokat… A képződött  finom fűszeres levet NE öntsd ki!)

Én ezt a mennyiséget kb. 200 fokon kb 1,5 órát sütöttem. Mielőtt készen lett, kivágtam a zacskókat hosszában és keresztben, tehát egy X alakban, majd visszatettem egy kicsit pirítani az egészet. (de nem muszáj, csak én szeretem ha jó ropogós a sültem…)
Még kb. 15-20 perc maximumon a sütőben és kész!

Szedd ki a csirkedarabokat egy külön tálra, majd a köretet és rá a csirkét tálaláskor, vagy külön… ki hogyan szereti.
A szaftból lehet készíteni egy jó mártást…

Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése