2014. január 24., péntek

Tepertőspogácsa gyorsan, leveles tésztából


Kicsit sok lett a tepertő a kisütött hájból, egyszerűen már nem fogyott el... magyarul a kutya sem volt kíváncsi rá :)
Nekem viszont nem volt kedvem 6 órán keresztül 23 deka tepertő megmentéséért tésztát hajtogatni, így arra gondoltam, leegyszerűsítem a pogi készítését. Természetesen megnéztem, mások is készítettek-e már így amolyan "lusta-háziasszony" módjára tepertőspogácsát és nagy örömömre láttam, hogy igen!

Nekiláttam a sajátoménak:

a leveles tészta eleve eléggé zsíros, arra gondoltam, hogy a ledarált tepertő jó lesz ha kb a tészta mennyiségének a fele lesz, ez alapján 1 vagy 1,5 ill. két mélyhűtött tésztát fogok elhasználni.
23 dkg tepertő, bele só, bors,
50 dkg mélyhűtött leveles tészta
1 tojás sárgája

mindössze ennyi anyagra van szükség.

Összesen egy tepsivel lesz ebből a mennyiségből!



A leveles tésztát lisztezett asztalon kinyújtottam kb 0,5 cm vastagra és rákentem a borssal és sóval összekevert, ledarált tepertőt.


Mivel a kész leveles tésztát már nem nagyon szabad hajtogatni, így 2x 3 részre osztva hajtottam csupán (1. lépés; 2. lépés) és utána pihentetés nélkül nyújtottam ki, egy kis trükk segítségével:
nem szerettem volna, ha a levelek elcsúsznak egymáson, így a nyújtás közben többször megfordítottam a tésztám. Kb. 1 cm-re nyújtottam ki, ezzel a módszerrel.

1. lépés


2. lépés


Amikor ezzek készen lettem, "megkockáztam" egy éles késsel a tetejét, majd lekentem egy tojás sárgájával (bőven elég!) az egészet s nekiálltam kiszaggatni.

A végeket-maradékokat én nem szoktam újból összegyúrni, hanem csupán összefogom kb. tenyérnyi gömböcökre és picit kézzel megformázva kisütöm a többi pogi mellett. Ezek lesznek a legfinomabbak!



A pogikat forróra előmelegített sütőben sütöttem, kb 20 percet, ropogós-pirosra, majd elzártam a lángot, de nem vettem ki a pogikat, csak kinyitottam a sütőajtót résnyire és kb 5 percet pihentettem őket.

Ilyen szép, mosolygós-dőlöngélős pogik lettek:


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése