2014. június 17., kedd

"KUBU-lé", avagy igyál sárgarépalevet!

Isteni finom vitamindús reggeli ital, házilag:



Reggel jól esik egy kis gyümölcslé, rostos ital, vitaminnal kiegészítve…
Én nem szeretek reggelizni, egy pohár tartalmas vitaminos, finom sárgarépa-alma-narancs-banán és citrom egyveleggel viszont jól indulhat a nap.
Természetesen mindez egy finom kávé előtt :)

Ha pedig valaki fogyókúrázik, kimondottan ajánlom, mert nagyon jó kiegészítő lehet akár egész nap egy pohárral, jó hidegen…

Hozzávalók, elkészítés:

1,5 kg sárgarépa, hámozva, felkarikázva
4-5 szem finom, savanykás alma, hámozva, kimagozva, darabolva
2 nagy, vagy 3 kisebb citrom, jól megmosva, felkarikázva, magtalanítva

A fentieket dobd be egy kb. 5 literes lábosba, öntsd fel annyi vízzel, amennyi bőven ellepi, majd dobj rá egy csapott evőkanál sót, egy kávéskanál szódabikarbónát, keverd össze és kezd el főzni.

http://zellerke.blogspot.hu/2014/06/isteni-finom-reggeli-ital-multivitamin.htmlKözben:
pucolj meg 2 szép nagy banánt (vagy 3 kisebbet) és karikázd fel egy hosszúfalú edénybe, vagy keverőtálba,
2 narancs levét öntsd rá, majd takard le.
Ezt, majd ha megfőtt a többi hozzávaló is, össze fogod turmixolni. Addig is fedd le, mondjuk egy tányérral.

A citromos zöldséges-alma egyveleget főzd legalább 45-50 percig, szépen takarékon.

Fogj két üveg 1,5 literes buborékmentes ásványvizet és adj hozzájuk 1-1 zacskó Bolero multivitamin italport. Ez egy aránylag jó minőségű termék, fokozza az ízeket és nem túl drága.
Én még pár kávéskanál C-vitamin port is teszek bele, csak hogy turbózzam a minőséget :) A patikában kapható, mint L-aszkorbinsav.



http://zellerke.blogspot.hu/2014/06/isteni-finom-reggeli-ital-multivitamin.html

Ha puhák a sárgarépák, vedd le a tűzről a fazekad, hűtsd ki az egészet, magyarul állítsd a  hideg vízbe 20-30 percre, majd kezd el a mixelést.

Én így szoktam:

Összemixelem a banán-narancs egyveleget, beleöntöm egy nagy fazékba, ami legalább 10 literes.
Majd egy 2 literes keverőtálba szedegetem egy merőkanállal a répákat-almákat, lével együtt és mixelgetem, öntögetem a 10 literes fazekamba. Jó sűrű lesz!

http://zellerke.blogspot.hu/2014/06/isteni-finom-reggeli-ital-multivitamin.html
Amikor kész, hozzáöntöm a 3 liter ízesített-vitaminos ásványvizet és jól összekeverem. Ízlés szerint, de ha még így is sűrűnek találod, tehetsz hozzá ásványvizet.
Azért készítem ásványvízzel, hogy ne romoljon meg annak ellenére sem, hogy hűtőben tárolom. Egy hétig simán eláll(na)...
Ezzel a mennyiséggel kb. 7-8 liter italod lesz.

Rakj hozzá édesítő szert – én ezzel szoktam, itt találsz jó minőséget: zerocukor.hu – keverj még rajta egyet és kész a finom és tápláló reggeli italod!

Vagy mehet méz, nyírfacukor, cukor, xukor, ki mit használ illetve szeret…

Az összetevők is változhatnak, most jön az őszibarack ideje... nagyon is el tudom képzelni...



http://zellerke.blogspot.hu/2014/06/isteni-finom-reggeli-ital-multivitamin.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése